Şarkı Oyunu

31 Tem

Geçen ay sabahtan akşama kadar şarkı söyleyen Barış bu ay bayağı bir azalttı şarkı söyleme işini. Kafam şişiyor diye şikayet ederken şimdilerde sıkılmaya başladım. Yeniden bol şarkılı günlerimize dönmek için böyle bir oyun uydurdum. Şarkılarda geçen hayvanların, nesnelerin minik resimlerinin çıktısını aldım, katlayıp bir kaseye doldurdum. Barış kaseden kağıtları çektikçe (katlı kağıtları açmakla uğraşmak sıkıcı geldiğinden kağıtları bana açtırdı) resimle ilgili bir şarkı söylemesini istedim. İngilizce şarkıları o buldu ama beraber söyledik. Her seferinde 10 ar resim koydum kaseye çok sıkılmamamız için. Hem kafa çalıştırıcı hem bol şarkılı bir aktivite oldu.   İşte bizim resimlerimiz ve söylediğimiz şarkılar:

Koyun-İnek-Kedi : Ali Babanın çiftliği

Maymun- 5 little monkey

Kurbağa- Küçük kurbağa

Şemsiye-Yağmur yağıyor seller akıyor

Köpek: Bingo

Horoz-Good Morning Mr. Rooster

Yıldız, Baykuş- Twinkle twinkle little star (videoda baykuş olduğundan baykuşu görünce bu şarkıyı söyleyeceğini düşündüm ve haklı çıktım)

Kardan adam-Little snowflake

Otobüs-Wheels on the bus

Postacı-Bak postacı geliyor

Asker-Küçük asker

Arı-Arı vız vız vız

Kuş-Mini mini bir kuş donmuştu

Üçgen-Kare- Pepee’nin Şekiller şarkısı

Ekmek-İki ekmek aldım (yine Pepee’den)

Ayı- Ten in the bed (video da ayı olduğundan resim olarak ayıyı seçtim)

Kayık- Row row row your boat

Parmak-Finger family

Ağız, burun- Head shoulders knees and toes

Çok fazla Türkçe çocuk şarkısı bilmiyoruz, önerilere açığız…

6 Yanıt to “Şarkı Oyunu”

  1. durununannesi Ağustos 1, 2012 11:33 #

    Pınar’cım bu şarkıların çoğu Baby Tv de Türkçe olarak seslendiriliyor..bende aynılarının ingilizcesini buldum youtube den..onları şimdi hem türkçe hemde ingilizce dinliyor..mesela bi şarkımız var sayılarla ilgili 10 yeşil şişe diye başlıyor..ingilizcesi ten little bottle diye buldum..her ikisini de söylemeye çalışıyor hangisi aklına gelirse bazen türkçe versiyonu bazen ingilizce..beş küçük maymun yine aynı şekilde, parla parla yıldızcık, eğer mutluysan vs.vs..hem aynı müziği türkçe hemde ingilizce duymuş oluyor ve farklı dillerde ama aynı şarkılar olduğunu bir süre sonra çözebileceği kanaatindeyim…benim tavsiyem bu şekilde size..
    ha birde Türkçe şarkı olarak Kazım Koyuncu’nun tüm şarkılarını dinliyoruz :))) soyumuzda lazlık yok ama bayılıyo..tarkanı bıraktı onun yüzünden :)

    • barisingunlugu Ağustos 1, 2012 15:22 #

      Baby tv miz olmadığı için dinlemedik hiç Türkçelerini. Finger Family i bir kere Türkçeye çevirerek söyledim onu duyduktan sonra yarı Türkçe yarı İngilizce söylemeye başladı şarkıyı, zor unutturdum Türkçesini (hala arada söylüyor karıştırarak). İngilizce öğrendiği şarkıları Türkçe söylemek istemiyorum, İngilizceyi Türkçeye çevirerek öğrenmeye başlarsa zor olur sanki, hangisi doğru bilemiyorum şu anda, hergün bir sürü makale okuyorum yanlış birşey yapmamak için ama tam olarak bir yöntem oturtabildiğimi söyleyemem.

  2. tipi özdemir Kasım 15, 2012 14:58 #

    merhabalar
    bizim söylediğimiz şarkıları sözleriyle beraber kopyalayacağım, biraz uzun ama işinize yarar inşallah, eğer okunmassa haber verirseniz mail adresinze de yollayabilirim
    sevgiler

    Ceviz adam
    Ceviz adam şipşapşup
    Burnu uzun lülü lü
    Kaşı keman gıy gıy gıy
    Saçı rüzgar vu vu vu
    Karnı davul güm güm güm
    Bizlere güler ha ha ha

    Ördek
    Üç küçük ördek
    Badi badi yürüyerek
    Bir caddeye çıkmışlar
    Sağa sola bakmışlar
    İçlerinden Zeynep ördek
    Karşıya geçmiş seselenmiş
    Vak vaka vak vak vak
    V,k viki vik vik vik

    KIRMIZI BALIK
    Kırmızı balık gölde,kıvrıla kıvrıla yüzüyor
    Balıkçı Hasan geliyor,oltasını atıyor.
    Kırmızı balık dinle,sakın yemi yeme.
    Balıkçı seni tutacak ,sepetine atacak.
    Kırmızı balık kaç kaç kaç.

    araba
    Zeynep Zeynep Zeynep
    Zeynep çıktı yola
    Arabada onda
    Kırmızıda dur, yeşilde geç

    Beş
    Zeynep Zeynep Zeynep
    Zeynep gitti maça
    Maç bileti kaça
    5 5 5
    1 2 3 4 5

    Yağmur yağıyor
    Yağmur yağıyor
    Seller akıyor
    Zeynep bugun camdan bakıyor

    Örümcek
    Örümceğim yukarı tırmanıyor
    Yağmur yağıyor
    Seller akıyor
    Örümceğim aşağı yuvarlanıyor
    Güneş açıyor
    Yağmur yağmıyor
    Örümceğim yukarı tırmanıyor
    Güneş açmıyor
    Yağmur yağıyor
    Örümceğim aşağı yuvarlanıyor

    Başparmağım
    Başparmağım başparmağım
    Nerdesin
    Buradayım
    Nasılsın efendim
    Teşekkür ederim
    Parmak kaç
    Parmak kaç

    Sağ el sol el
    Sağ elimde 5 parmak
    Sağ elimde 5 parmak
    Say bak say bak say bak
    1 2 3 4 5
    Sol elimde 5 parmak
    Sol elimde 5 parmak
    Say bak say bak say bak
    1 2 3 4 5
    Hepsi eder 10 parmak
    Say bak say bak
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Ne ister
    Köpeğim havhav der
    Köpeğim benden ne ister
    Hadi gel hadi gel
    Minik köpeğim
    Sana ben sana ben
    Et vereyim
    Kedi süt ister
    Tavuk yem ister
    İnek ot ister

    Benim bir küçük atim var. (halkada elele tutuşarak yürünür)
    Otur dersem oturur, (çömelme hareketi yapılır)
    Kalk dersem kalkar. (kalkma hareketi yapılır)
    Büzül dersem büzülür, (elele halkada içe doğru yürünür)
    Süzül dersem süzülür. (elele halkada dışa doğru yürünür)
    Darıl dersem darılır, (eller bağlanarak, sırt sırta dönülür)
    Sarıl dersem sarılır. (yandaki arkadaşına sarılırlar)
    Ellerimizle, şap şap şap, (el çırpılır)
    Ayaklarımızla rap rap rap. (ayaklar yere vurulur)
    Bir şöyle, bir böyle, (eller belde bir sağa, bir sola dönülür)
    Dans edelim seninle. (kol kola girilip, dans edilir)

    mini mini bir kuş

    Mini mini bir kuş donmuştu
    Pencereme konmuştu
    Aldım onu içeriye
    Cik cik cik ötsün diye
    Pır pır ederken canlandı
    Ellerim bak boş kaldı

    daha dün annemizin

    daha dün annemizin kollarında yaşarken
    çiçekli bahçemizin yollarında koşarken.

    şimdi okullu olduk, sınıfları doldurduk
    sevinçliyiz hepimiz, yaşasın okulumuz.

    okul yurt güneşidir, bize bilgiler saçar
    annemizin eşidir, severek kucak açar.

    okul insanlık yolu, her yanı şeref dolu
    sevinçliyiz hepimiz, yaşasın okulumuz.

    Dere Geliyor

    Dere geliyor dere Ya le le ya le le Kumunu sere sere Yalelellim

    Al beni götür dere
    Ya le le ya le le
    Yarinin olduğu yere
    Yalelellim

    Amanın aman aman
    Yamanın yaman yaman
    Bizim düğün ne zaman
    Yalelellim

    Ben armutu dişledim
    Yalele ya le le
    Sapını gümüşledim
    Yalelellim

    Sevdiğimin ismini
    Ya le le ya le le
    Mintanıma işledim
    Yalelellim

    Armut dalda bir iki
    Saydım baktım oniki
    Onikinin içinde
    En güzeli benimki

    Oynaya Oynaya Gelin Çocuklar

    oynaya oynaya gelin çocuklar
    el ele el ele verin çocuklar

    bir dünya bırakın biz çocuklara
    islanmış olmasın göz yaşalrıyla
    oynaya oynaya gelin çocuklar
    el ele el ele verin çocuklar

    bir bahçe bırakın biz çocuklara
    göklerde yer açın uçurtmalara
    oynaya oynaya gelin çocuklar
    el ele el ele verin çocuklar

    bir barış bırakın biz çocuklara
    ulaşsın şarkımız güneşe aya
    oynaya oynaya gelin çocuklar
    el ele el ele verin çocuklar

    bir dünya bırakın biz çocuklara
    üstüne yazalım sevgili dünya
    oynaya oynaya gelin çocuklar
    el ele el ele verin çocuklar

    Arkadaşım eşek

    Kaç yıl oldu saymadım köyden göçeli
    Mevsimler geldi geçti görüşmeyeli
    Hiç haber göndermedin o günden beri
    Yoksa bana küstün mü unuttun mu beni

    Dün yine seni andım gözlerim doldu
    O tatlı günlerimiz bir anı oldu
    Ayrılık geldi başa katlanmak gerek
    Seni çok çok özledim arkadaşım eşek

    Arkadaşım eş arkadaşım şek arkadaşım eşek

    Yaban tayları çayırda tepişiyor mu
    Çilli horoz kedilerle dövüşüyor mu
    Sarıkız minik buzağıyı sütten kesti mi
    Kuzularla oğlaklar sevişiyor mu

    Uzun kulaklarını son bir kez salla
    Tüm eski dostlarımdan bir haber yolla
    Ayrılık geldi başa katlanmak gerek
    Seni çok çok özledim arkadaşım eşek
    Arkadaşım eş arkadaşım şek arkadaşım eşek

    Bak Postacı Geliyor

    KORO:
    Bak postacı geliyor
    Selam veriyor
    Herkes ona bakıyor
    Merak ediyor

    ÇOCUK:
    Çok teşekkür ederim
    Postacı sana
    Pek sevinçli haberler
    Getirdin bana

    POSTACI:
    Bu gün yalnız bu kadar
    Darılmayınız
    Yarın yine gelirim
    Hoşçakalınız

    KORO:
    Haydi git güle güle
    Uğurlar olsun
    Ellerin dert görmesin
    Kısmetle dolsun

    Aslancık
    Bir küçücük aslancık varmış
    Kırlarda koka koka koşar oynarmış
    Babası onu pek çok severmiş
    Sen benim ca ca ca canımsın dermiş

    ali babanın çiftliği
    arı vız vız
    küçük kurbağa
    küçük ayşe
    fış fış kayıkçı
    tinmin tinimini hanım

    • barisingunlugu Kasım 15, 2012 15:13 #

      Supersiniz, cok teşekkür ederim.Kesinlikle işime yarar,bazıları benim çocukluğumun şarkıları nostalji oldu benim icin… Cok teşekkür ederim tekrar,emeginize sağlık :)
      Bu arada güvenlik ile ilgili kitabı annemde unuttuk,resmini çekip yollayamadim size o yüzden.Haftaya yollayacağım inşallah… Sevgiler…

  3. tipi özdemir Kasım 15, 2012 15:27 #

    resmi unutmamışsınız teşekkürler, bekliyoruz::))
    ayrıca dil gelişimi için tekerlemeler de çok iyi oluyor, elimdekileri yazayım sizin için
    sevgler

    Masal Tekerlemeleri

    Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde deve tellal, pire berber iken ben babamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken, bağda üzüm bekler,derede odun yükler iken, bir varmış bir yokmuş…masalın yalanı mı olurmuş.o yalan bu yalan, fili yuttu bir yılan…bu da mı yalan?derken;sabahleyin erken, keçiler koyunları traş ederken,tahta kurusu saz çalar, sıçan cirit atar iken,çıkmış bir kocakarı ortaya…en sonunda açmış ağzını yummuş gözünü.bir laf etmiş, bir laf etmiş… Bakalım ne laflar etmiş…

    ZAMAN ZAMAN İÇİNDE
    Zaman zaman içinde
    Kalbur zaman içinde
    Cinler cirit oynarkan
    Eski hamam içinde
    Nerde var nerde yoksa
    Bir sinek vızıldadı havaya
    Yağını süzdük üçyüz altymış tavaya
    Derisini sattık yüzbinlerce liraya
    Kemiklerinde bir köprü kurduk
    Çukurova’ya
    Ne dün, ne bugün
    Bugün iki adam geçti
    Bir zayıf bir şişman
    Biri dost biri düşman
    Geçende pişman
    Geçmeyende pişman

    susmuyorlar mı bunlardan deneyin.. (dikkatlerini toparlamada yardımcı olabilir)
    1
    elleri sıklat şıklat şıklat
    elleri şaklat şaklat şaklat
    arkana yaslan
    elleri koynuna koy
    agzının fermuarını cek
    ögretmenini dinle (anneni dinle)

    2
    bir saatim var
    başucuma koydum
    tik tak tik tak
    hikaye saati başlıyoorr….

    3
    sar sar sar makarayı
    çöz çöz çöz makarayı
    10 kilo pekmez
    yala yala bitmez
    5i sana 5i bana
    ayşe şak şak
    fatma şak şak
    aslan geliyor kaplan geliyor tıp..

    iki parmak tırtıl olur
    küçük tırtıl birgün gezmeye çıkmış
    tıkır da tıkır, tıkır da tıkır…( parmaklarla yürüme taklidi )
    bir ağaç görmüş,
    başlamış tırmanmaya (tırmanma hareketi)
    takır da takır, takır da takır
    ağaçtan bir yaprak almış,
    başlamış yemeğe (yeme hareketi)
    çıtır da çıtır, çıtır da çıtır
    karnı doymuş mutlu olmuş,
    başlamış oynamaya (parmaklar şıklatılır oynama hareketi )
    şıkır da şıkır, şıkır da şıkır
    çok yorulmuş uykusu gelmiş
    başlamış uyumaya (uyuma hareketi)
    mışıl da mışıl, mışıl da mışıl…..

    Eğer bir fareye kurabiye verirsen, bir güzel yiyip yutabilmek için bir bardak süt ister,
    sütü içebilmek için pipet ister,
    içtikten sonra ağzını silebilmek için peçete ister,
    ağzının kenarında kırıntı kalıp kalmadığını görmek için ayna ister,
    aynaya bakınca bir tutam saçının fazla uzadığını farkeder ve bir makas ister,
    makasla saçını keser ve yere dökülen saçları temizlemek için bir süpürge ister,
    her yeri bir güzel siler süpürür ve yorulur, yorulunca dinlenmek için yatak ister,
    yatağa yatınca canı kitap okumak ister,
    kitabın sayfalarını çevirirken resimlerine hayran olur ve kendisi de bir resim yapmak için boya ister, boyanın yanında kağıt ister,
    resmini yapar ve altına imza atmak için kalem ister,
    imzasını da attıktan sonra resmini asabilmek için yapışkan bant ister,
    bantı da aldıktan sonra resmini asabileceği bir buzdolabı ister,
    buzdolabına resmini asar ve o anda çok susadığını farkeder ve bir bardak süt ister….
    sütün yanında kurabiye ister… ve hikaye aynen yeniden başa döner..devam eder…

    Miskin kediler
    Mini mini iki kedi (Eller baş hizasına getirilerek parmaklar açıp kapatılır.)
    Mırnav mırnav pissst kedi.
    Biri çıkmış üst odaya (Baş parmak hareket ettirilerek yukarı çıkma hareketi yapılır.)
    Biri inmiş alt odaya. (Baş parmak hareket ettirilerek aşağı inme hareketi yapılır.)
    İkisi de buluşmuşlar (İki elin baş parmakları buluşturulur.
    Mırnav mırnav konuşmuşlar.(İki baş parmak birbirine değdirilerek hareket ettirilir.
    Ben bir fare yakaladım.(Fare kuyruğundan tutulmuş gibi sallanır.)
    Ben de tabakları yaladım.(Elleri tabak gibi yalama taklidi yapılır.)
    Offf dediler.(İki kol öne getirilir.Eller açılır.)
    Çok yorulduk.(İki elin tersi başa koyularak yorulma taklidi yapılır.
    İşte koltuk.(El ile karşı taraf işaret edilir.)
    Hemen koştular oraya.(ellerle koşma taklidi yapılır.
    Uyudular doya doya
    Uyusun miskin kediler.(Çoucuklar uyuma taklidi yapar.)
    Uyansın miskin kediler.(Çocuklar miyavv diyerek uyanır
    **
    SAĞ EL SOL EL
    İşte sağ elim havaya kaldırırım.(Sağ el gösterilir ve havaya kaldırılır)
    Bu da sol elim gökyüzünü tutarım.(Sol el kaldırılır; iki elle yakalama hareketi yapılır.)
    Sağ el sol elime bakar.(İki el yüz yüze tutulur. Eller birbirine vurulur.)
    İşte böyle şap şap yapar

    ON PARMAK
    Benim on parmağım var (İki elin parmakları açılır).
    Tümüyle benim (Parmaklar açık bir şekilde göğse konur).
    Onlarla ben her şeyi yaparım.
    Sımsıkı kapar (İki el yumruk yapılır).
    Kocaman açarım (Yumruklar açılır).
    Birbirine kavuşturur (Eller kavuşturulur).
    Arkama saklarım (Eller arkaya saklanır).
    Yukarı kaldırır (Kollar kaldırılır).
    Aşağıya indiririm (Kollar indirilir).
    Sonra kucağımda dinlendiririm. (Eller kucağa konur).

    İKİ GÖZÜM VAR
    Görmek için iki tane gözüm var.(İki elin işaret parmağı ile gözler gösterilir.)
    Koşmak için iki ayağım.(Ayaklar yere vurulur.)
    İki elimi sallar.(İki el sallanır.)
    İki kulağımla duyarım.(Kulaklar gösterilir.)
    Bir tek burnum var.(Burun gösterilir.)
    Ama bol bol öpün diye
    Yanağım iki tane.(Yanaklara dokunulur.)

    ÇALDIM KAPIYI
    Çaldım kapıyı
    Tak tak.
    Girdim sınıfa
    Rap rap.
    Dedim: Öğretmenim
    Geç kaldım.
    Çünkü ben
    Geç yattım.
    Özür diliyorum senden
    Yatacağım erkenden

    GÜNEŞ
    Güneş top gibi yuvarlak(parmaklarla daire yapılır)
    Pırıl pırıl ışıkları var(iki el parmakları açılır kapanır)
    İnsanları ısıtır(kollar ovuşturulur)
    Çiçekleri açtırır(eller kapalıyken havaya doğru açılır)
    Gece olunca kaybolur(açık eller kapanır arkaya saklanır

    YÜN ÖRME
    Ninem bana yün giysiler örecek[örme hareketi yapılır]
    Çorap örecek [ayak örecek]
    Eldiven örecek[eller gösterilir]
    Kazak örecek[Gövde gösterilir]
    Atkı örecek[boyun gösterilir]
    Ninem atkımı ooo nekadarda uzun örmüş.

    BÜYÜDÜM
    Artık büyüdüm tişörtümü giyebiliyorum
    Pantalonumu giyebiliyorum
    Ayakkabılarımı giyebiliyorum
    Şapkamı da giyebiliyorum
    Dedim ya size ,ben artık büyüdüm
    Bunların hepsini yapabiliyorum.

    ağzım minnacık ( ağzına dokunuyorum)
    burnum hokkacık ( burnuna )
    yanaklarım elmacık ( yanaklarına )
    gözlerim boncuk
    benim adım çocuuuuuuuk ( göğsüne dokunup gıdıklıyormuş gibi yapıyorum)
    Bir odam var, (ağız)
    içinde otuz iki sandalye ve bir de halı var. (dişler ve dil)
    Küçücük bakkal, dünyayı yutar.
    Altı aşçı dükkanı. (çene)
    Üstü horhor çeşmesi. (burun)
    Daha üstü aynacılar. (göz)
    Daha üstü kemancılar. (kaş)
    Daha üstü aynalı bayır (alın)
    En sonunda çimenli çayır. (saçlar)
    Otobüs
    Kamyon
    Minibüs
    Jip
    Bibip
    Çal kapıyı (sağ el kafaya vurulur)
    Bak pencereden (eller gözlük gibi yapılır)
    Çevir mandalı (burun el ile bükülür)
    Gir içeri (parmakla ağız gösterilir)
    Al bir sandalye (kulaklardan tutularak çekilir)
    Otur şuraya (el ile oturma işareti yapılır)
    Nasılsın Zeynep (çene tutularak sallanır)

    burada bir arı var.(vızzzzzz diyip elinle arı takliti yapıyorsun)
    burnuma kondu (pıt diyip elinle burnuna vuruyorsun)
    burnum şişti ( poffff diyip elinle şişme haraketi yapıyorsun)
    ben ağlarım (ağlar gibi yapıyorsun )
    ilaç içtim (lıkır lıkır diyip ilaç içer gibi yapcaksın)
    ohhh geçmiş olsun diyip ellerini göğsünden göbeğine doğru sürteceksin.
    ****************************
    KÜMES
    Bu enim horozum ( sağ baş parmak gösterilir)
    Bu da benim tavuğum (sol baş parmak gösterilir)
    Bunlarda civcivlerim (diğer parmaklar gösterilir)
    Bunların hepsi benim
    Bahçedeki kümeste yaşıyorlar (iki el yanana getirilerek kümes oluşturulur)
    Sabahları horozumun ötüşüyle uyanırım (uyanma hareketi yapılır)
    Tavuğumun yumurtasını alırım
    Annem pişirir ben yerim ( yeme hareketi yapılır)

    10 PARMAK
    Sağ elimde 5 parmak(sağ el gösterilir)
    Sol elimde 5 parmak(sol el gösterilir)
    Hepsi eder 10 parmak(iki elde gösterilir)
    -Ali disari cikmis.-basparmak kaldirilir- Saga bakmis-cocugun sagi- kimse yok; sola bakmis-cocugun solu- kimse yok. Iceri girmis. -basparmak kapanir-
    -Ayse disari cikmis. Saga bakmis kimse yok, sola bakmis kimse yok. Iceri girmis.
    Ali tekrar disari cikmis. Saga bakmis kimse yok, sola bakmis kimse yok”bari biraz bekleyeyim demis”-bas parmak disarida bekler-
    Ayse tekrar disari cikmis. Saga bakmis, Ali’ yi gormus. “Merhabaaa” demisle.-tokalasili r-
    PORTAKAL
    Portakalı soydum,
    Başucuma koydum.
    Ben bir masal uydurdum,
    Duma duma dum.

    YAĞMUR
    Yağmur yağıyor
    Seller akıyor
    Zeynep bugun
    Camdan bakıyor

    KUTU KUTU
    kutu kutu pense
    elmamı yerse
    arkadaşım Zeynep
    arkasını dönse

    LEYLEK
    leylek leylek lekirdek
    hani bana çekirdek
    çekirdeğin içi yok
    zeynebin saçı yok

    KOMŞU, KOMŞU
    -Komşu, komşu !
    -Hu, hu!
    -Oğlun geldi mi?
    -Geldi
    -Ne getirdi?
    -İnci, boncuk.
    -Kime, kime?
    -Sana, bana.
    -Başka kime?
    -Kara kediye
    -Kara kedi nerede?
    -Ağaca çıktı
    -Ağaç nerede?
    -Balta kesti
    -Balta nerede?
    -Suya düştü.
    -Su nerede?
    -İnek içti.
    -İnek nerede?
    -Dağa kaçtı.
    -Dağ nerede?
    -Yandı, bitti kül oldu

    KARGA
    Karga karga gak dedi
    Çık şu dala bak dedi
    Çıktım baktım o dala
    Zeynep seni tutacak

    ÖRDEK
    Çık çık çıkalım çayıra
    Yem verelim ördeğe
    Ördek yemi yemeden
    Ciyak miyak demeden
    Aldım baktım
    Zeynebi çıkardım

    DEDE
    Altı kere altı otuzaltı
    Dedemin sakalı yolda kaldı
    Sakalını aldı dereye attı
    Dedem sakalsız kaldı

    AY DEDE
    Ay dede
    Evin nerede
    Yağa batır
    Bala batır
    Sen yemezsen
    Bana getir
    Üşüdüm, dondum soğuktan
    Bir kız çıktı kağıttan
    Kız bulgur kaynatır
    Dedem sakalını oynatır
    Hafiften hafiften.

    KÜÇÜK DOSTUM
    Küçük dostum gelsene
    Ellerini versene
    Ellerimizle şap şap
    Ayaklarımızla rap rap
    Bir şöyle, bir böyle
    Dans edelim seninle.

    NEREDEN GELİRSİN?
    Nerden gelirsin?
    Zikzak kalesinden.
    Nerde yattın?
    Beyin konağında.
    Bıyıkların neden yağ oldu?
    Bıldırcın eti yedim.
    Bıldırcın nerde?
    Gökte uçarken gördüm.
    Saçların neden ağardı?
    Değirmenden geldim.
    Değirmen dönüyor mu?
    Zımbırtısını duydum.
    Ayakların neden ıslandı?
    Çaydan geçtim.
    Çay derin miydi?
    Köprüyü dolaştım,
    İşte geldim sana ulaştım.

    EBE
    Ebe ebe nerede
    Su doldurur derede
    Dere boyu çalılık
    Derede olur balık
    Oltamı attım,
    Balığı tuttum.
    Balık suya dalamaz,
    Ebe beni bulamaz.
    Bir, iki, üç, dört, beş, altı, yedi
    Bunu kim dedi,
    Diyen dedi on yedi,
    Yağlı böreği kim yedi?

    ELLERİM
    Ellerim tombik tombik,
    Kirlenince çok komik
    Kirli eller sevilmez
    Güzelliği görülmez
    Dişlerim bakım ister
    Hele saçlar, hele saçlar
    Uzayınca tırnaklar
    Kirlenince kulaklar
    Bize pis derler, pis derler

    PATLICAN
    Patlıcan var patlıcan,
    Şisko şisko biberler,
    Arabaya bindiler.
    Elmalar yedi buçuk,
    Onu yedi, bir çocuk.
    Patlıcandan bıktım,
    Ben oyundan çıktım!

    KOMŞU
    Komşu komşu huu…
    Sırtındaki ne?
    Arpa
    Kaça sattın
    Kırka
    Eve ne aldın?
    Hırka
    Çocuğa ne aldın ?
    Halka

    SINIFLAR
    Mini mini birler,
    Çalışkandır ikiler,
    Mavi gözlü üçler,
    Dayak yiyen dörtler,
    Misafirdir beşler,
    Altılar, altınımı çaldılar,
    Yediler, yemeğimi yediler,
    Sekizler, semizdirler,
    Dokuzlar, doktor oldu,
    Onlar bizi okuttu.

    HANIM KIZI
    Çan çan çikolata,
    Hani bize limonata?
    Limonata bitti,
    Hanım kızı gitti.
    Nereye gitti?
    İstanbul’a gitti.
    İstanbul’da ne yapacak?
    Terlik pabuç alacak.
    Terliği pabucu ne yapacak?
    Düğünlerde,
    Şıngır mıngır oynayacak.

    OYUN
    İğne battı,
    Canımı yaktı,
    Tombul kuş
    Arabaya koş.
    Arabanın tekeri,
    İstanbul’un şekeri.
    Hop Hop altın top,
    Bundan başka oyun yok.

    KEÇİLER
    Ayşe Hanımın keçileri,
    Hop hop hopluyor,
    Arpa, saman istiyor,
    Arpa, saman yok,
    Kilimcide çok.
    Kilimci kilim dokur,
    İçinde bülbül okur.
    İki kardeşim olsa,
    Biri ay, biri yıldız,
    Biri oğlan, biri kız,

    Renklerİn oyunu
    Kırmızı yola çıkmış
    Sarıya rastlamış
    Sıkı sıkı sarılırken
    Turuncu olmuşlar birden
    Mavi onlara katılmış
    Bu işe çok şaşırmış
    Sarıya dokununca
    Yeşil çıkmış ortaya
    Kırmızıyla mavi yan yana olunca
    Mor oluşmuş ortada
    Bu işe bayılmışlar
    Coşup oynamışlar.

    ZÜRAFA
    Hayvanat bahçesine gittim (parmaklarla yürüme hareketi yapılır)
    Başımı yukarı çevirdim (baş yukarı kaldırılır)
    Birde ne göreyim
    Upuzun bir boyun (sağ kol yukarı kaldırılır)
    Çok şaşırdım (yüze şaşırmış ifadesi verilir)
    Döndüm maymuna baktım
    Boynu kısa mı kısa (kol yarım kaldırılır)
    Merdivene tırmandım (tırmanma hareketi yapılır)
    Uzun boynuna yakından baktım
    Hemen tanıdım
    Bu bizim zürafa
    Temiz Çocuk

    Ebe ebe kim ebe?
    Oynayalım körebe.
    Ebem açtı bohçayı
    İçinde Çin sarayı.
    Sarayda güzel bir kız
    Fırçalıyor dişini.
    Yanında mis kokulu
    Sabunlar dizi dizi.

    Temiz çocuk temiz çocuk!
    İşte sana mavi boncuk.
    Kimdeyse mavi boncuk
    Onun adı temiz çocuk

    • barisingunlugu Kasım 15, 2012 15:47 #

      Çok teşekkür ederim, elinize sağlık :)

      Resmi unutmadım ama kitabı unuttum. Yazıyı yazdığım gün resmi çekseydim böyle olmayacaktı :( O haftasonu yanımızda götürdük anneme, orada kaldı kitap. Araya bayram tatili girdi, sonrasında da yatılı misafirim var 3 haftadır, anneme gidemedik. Haftasonu yollayacagım insallah, not aldım telefonuma, gecikme için çok özür dilerim :(

Yorumlarınız bizim için önemli...

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 469 takipçiye katılın

