Legolar ile Oyunlar

14 Oca

“Bebekler milyarlarca beyin hücresi ile doğar. Doğumdan üç yaşına kadar bu hücreler arasında trilyonlarca bağlantı oluşur.
3 yaşına kadar kullanılmayan beyin hücreleri ölür. “

Barış birkaç aylıkken bir anne-bebek sitesinde okumuştum bu cümleyi… Daha sonra ayrıntılı bir şekilde araştırmış, bu bilgiyi doğrular birçok araştırmanın yapıldığını öğrenmiştim. İşte o günden beri, kurtarabildiğim kadar çok beyin hücresini kurtarmayı amaç edindim. Oğlumla keyifli vakit geçirmenin yanında böyle de bir amacım var aslında…

Bu bilginin doğru olduğunu varsayarsak son 1,5 ayımızın içine girdik bu savaşta 🙂 O yüzden biraz kafa çalıştırıcı, problem çözmeye ve dikkate dayalı oyunlara verdik kendimizi. Bunun için de çok sevdiği legoları kullanıyoruz oyunumuzda.

Daha önce oynadığımız ve bloğa da yazdığım Fotoğraftaki Şekli Yap oyunumuzu daha zor şekillerle tekrar oynadık geçen hafta. Barış uyurken legodan yaptığım şekillerin resmini çektim. Uyandığında legoları sofraya döküp, Ipad i karşısına kurdum, gördüğü şekli yapmasını istedim.  Şekli yapabilmek için nereden başlaması gerektiğine, hangi büyüklükteki legoyu kullanacağına karar verip karışıklıkta uygun parçayı ararken ve bulduğunu elindekine doğru şekilde takmaya çalışırken bayağı beyin hücresi kurtardığımızı düşünüyorum 🙂 Çok zorlanmadan yaptı şekilleri.

Yeni klasör

Zıtlıklar ile ilgili çalışma sayfaları yapıyoruz bu aralar. Legolarla da uzun-kısa, ters-düz kavramalarının üzerinden geçtik. Uzun ve kısa legoları sınıflandırdık,  “orta boy yeşil legoyu ters çevirip üzerine orta boy turuncu legoyu düz olarak koyarak kule yap”, “düz duran büyük boy sarı legonun üstüne büyük boy kırmızı legoyu ters koyarak kule yap” vs… şeklinde komutlar verererk ters düz kavramlarını çalıştık.

Yeni klasör3

Biraz örüntü çalışması yaptık. Sıkılmaması için çok sevdiği arabaları da oyuna kattım. Önce basitten başladık. Sarı ve kırmızı orta boy legoyu dizdim,  “devamını aynı sıralama ile sen tamamla sonra da bu engeli arabaları iterek devir” dedim. çok sevindi, engeli tamamlayıp arabalarla devirdi. Sonra sarı-kırmızı-mavi sıralamalı başka bir engel yaptık. Son olarak mavi-kırmızı-sarı-yeşil sıralamalı örüntü ile oyuna son verdik…

Yeni klasör2

Bu sabah yine benim çektiğim fotoğraftaki şekilleri yapmaca oynadık. Bu sefer 10-13 tane büyük/küçük/orta boy legolarla karışık renk diziliminde yapılmış kulelerin yan yatmış halini yapıp aynısını yapmasını istedim. Parça sayısı fazla olduğundan ve dizilişte tekrarlayan belirgin bir kural da olmadığından doğru dizilim için oldukça dikkat gerektiren bir aktivite oldu. Resimleri şekiller koltuğun üzerinde iken çektiğimden , her şekli tamamladıktan sonra yaptığını koltuğa koyup bir daha resmini çektirdi 🙂 Legoları toplarken “çok güzel oyunmuş annecim” dedi, dünyalar benim oldu 🙂

Yeni klasör4

Bu çalışmalar ile:

– İnce motor gelişimini

– Problem çözme, mantıksal düşünme, dikkat ve konsantrasyon becerisini

desteklemiş olduk…

19 Yanıt to “Legolar ile Oyunlar”

  1. annemahsustan Ocak 14, 2013 16:18 #

    3 yaş çok erken değil mi hücrelerin ölmesi için, bari 5 yaş filan olsaydı: ()
    Oğlumdan geçti ama kızım için son 6 ayı iyi değerlendireyim bari: )

    Güzel fikir, yap fotoğrafla ve uygulat. Seni boşuna takdir etmiyorum: )

    -“-Sanırım çok tuhaf bir yorum oldu bu”-“

    • barisingunlugu Ocak 15, 2013 00:19 #

      Ben söyleyenlerin yalancısıyım valla 🙂 Bence de erken 🙂 Ama Adamlar arastırmıs bulmus,bir biliminsanı olarak bilime saygım sonsuz, öyle diyorlarsa vardır bir bildikleri 🙂

      Semih’ten yana düsünecek bir seyin yok bence, zeka fıskırıyor cocuk, direkt kurtarılmıs beyin hucreleri ile dogmus bence O 🙂

      Yapılmısını önüne koyup aynını yap diyince o kadar ilgisini cekmiyor da,önüne cekilmis resmi koyunca daha bir ilgileniyor niyeyse 🙂 Farklı atraksiyon istiyorlar bazen 🙂

      Ben seviyorum senin yorumlarini, problem yok 🙂 Bir de vakit bulup da ugrayabilsem bloguna, neler yaptiniz meraktayim, bu hafta gelecegim insallahsizin bloga 🙂

  2. AnnemdenHikayeler Ocak 14, 2013 17:03 #

    Oyuncak alırken tek düşünmeden aldığım şey legolar:) Harika bir çalışma yapmışsınız, bayıldım! 🙂

    • barisingunlugu Ocak 15, 2013 00:12 #

      Begenmenize sevindim. Lego konusunda ben de aynı sekilde davranıyorum 🙂 cocukken en sevdigim oyuncagım legolarımdı. Barıs’ın minik legolara terfi edecegi zamanı sabırsızlıkla bekliyorum 🙂

      • AnnemdenHikayeler Ocak 15, 2013 00:14 #

        Biz geçen internetten yanlış sipariş etmişiz o minik legolardan geldi! Çok zor onlar, nasıl yapılır bilmem…Vallahi benim bile gözüm korktu. Yaşı gelinceye kadar saklıyorum 🙂

        • barisingunlugu Ocak 15, 2013 00:24 #

          🙂 Cok ince ve minik olanlardansa onlar cidden zor, gecenlerde annemim evinde o tip legolarımdan birkac parca buldum, ayırana kadar canım cıktı 🙂 Minik ama kalınca legolarımı severdim ben. Simdikiler nasıl bilmiyorum. Türkiyeden mi yurtdısından mı veriyorsunuz siparisi ? Burada cok pahalı yaw, ben Amerikadan getirtecegim sanırım, cok ucuz orada….

          • AnnemdenHikayeler Ocak 15, 2013 00:36 #

            Evet evet o çok minik olanlardan. Burada gerçekten pahalı o yüzden yurtdışında sipariş veriyoruz. Amcamız yurtdışında yaşıyor, sağolsun çoğunlukla o getiriyor bize. Evet Amerika’da çok uygun, bence de oradan alın hatta bir bavul dolusu alın:))) 2 sene yaşadık NewYork’ta fiyatları az çok biliyorum, burada çok para veriyoruz.

  3. Mehmet Kentel Ocak 14, 2013 19:52 #

    merhaba, blogunuzu ilgiyle takip ediyorum. lego’dan bahsetmenize özellikle sevindim. şurada ben de bahsetmiştim legolardan, biraz farklı bir şekilde.

    sevgiler,

    mehmet

    http://fareleroyunda.com/2012/08/10/guzel-oyna-yak-patlat-devir/

    • barisingunlugu Ocak 15, 2013 00:09 #

      Merhaba hosgeldiniz. Tesekkur ederim yorumunuz icin, Bilgisayara gectigimde yazinizi okuyacagım mutlaka, telefondan tam olarak görüntüleyemedim sayfayı nedense.

  4. Burcu Ocak 14, 2013 21:41 #

    Yine çok güzel oyunlar oynamışsınız. Bize de faydası olacak bu güzel oyunlarınızın, teşekkürler.

    • barisingunlugu Ocak 15, 2013 00:05 #

      Begenmenize sevindim, simdiden iyi eglenceler bol ögrenmeler o zaman size de 🙂

  5. edaada Ocak 14, 2013 21:52 #

    ne keyifli görünüyor. Güzel oyunlar olmuş:)
    Ne mutlu size

    • barisingunlugu Ocak 15, 2013 00:04 #

      Tesekkür ederiz, eğlendik cok 🙂

      • Songül Ocak 15, 2013 15:41 #

        Hayran vaziyette sessizce izledim sizi epeydir.ama artık yürekten kocaman bir teşekkür etmenin zamanı geldi hatta geçti de.33 aylık bir kızım var benim de ve sizden öyle çok şey öğrendim ki,dolayısıyla kızım da.benzerlerinizin arasında öylesine kaliteli ve özelsiniz ki hayran olmaktan başka şey mümkün değil.teşekkür ederim yürekten. ne güzel,sizin gibi anneler evlat yetiştiriyor ve ne güzel benim yavrum böyle yetişen çocukların eşi,akranı,arkadaşı oluyor.Dilerim bütün çocuklar bizim evlatlarımız kadar şanslı olur.

        • barisingunlugu Ocak 15, 2013 23:52 #

          Ne yazacağımı bilemiyorum inanın, çoook mutlu etti beni yorumunuz… Miniginizin keyifli zaman gecirmesine vesile olduysam ne mutlu bana… Son cümlenize kocamann bir amin diyorum… Sevgiler, selamlar…

  6. sena Şubat 22, 2013 18:01 #

    Kendimi suçlu hissediyorum zaman zaman size karşı. İş yerinde müsait olunca sizin bloga bakıp acaba neler yapmışlar diye bakıyorum. Daha dün şu tuvalet kağıdı rulolarından olan kuklaları yaptık kuzularımla. genelde sizin verdiğiniz linklerden çıktı alıyorum; anlayacağınız biraz tembelim. Ben de sizinle bir şey paylaşmak istiyorum. bir ara Türkçe şarkı CD’si gibi bir şey sormuştunuz. geçenlerde Internet’ten bir CD aldım ve bayıldık. Şarkı sözleri çok olumlu, müzük keyifli. Yard.Doç.Dr. Ercan MERTOĞLU tarafından hazırlanan Biz Çocuklarız “Şarkılı Alıştırmalar” kitabı. Kitapta 12 şarkı sözü ile beraber, şarkıları destekleyici etkinlik ve çalışma sayfaları, öyküler var. Ayrıca 12 Sözlü, 12 Sözsüz şarkıdan oluşan Ercan MERTOĞLU’nun Müzik CD’si Kitabın Hediyesi. Umarım siz de beğenirsiniz. Sevgiler, Sena Tuğcu

    • barisingunlugu Şubat 26, 2013 14:46 #

      Çoook teşekkür ederim bu yararlı bilgilendirme için, hemen inceleyeceğim kitabı ve Cd yi… Faydam oluyorsa ne mutlu bana, suçlu hissetmenize hiç gerek yok, karşılıklı paylaşım yaparak büyütüyoruz işte kuzucuklarımızı ne mutlu bize 🙂 Sevgiler

Trackbacks/Pingbacks

  1. Örüntü Bloklar İle Çalışmalar « Barış'ın Günlüğü - Şubat 1, 2013

    […] yerlerine yerleştirerek resmi oluşturmak şeklinde oluyor. Biz uzun zamandır tangram ve fotoğraftaki şekli yap oynadığımız için bu aşamayı atlayıp, kağıt üzerindeki şablona bakıp resmi kendi […]

  2. Lego Oyunları-2 | Barış'ın Günlüğü - Mayıs 8, 2013

    […] oyunumuz bitince biraz örüntü çalışalım dedim. Daha önce oynadığımız lego örüntüleri biraz daha zorlaştırdım. Farklı boyut ve renklerdeki legolar ile bir örüntü örneği kurdum […]

Yorumlarınız bizim için önemli...